Na regen komt........????? - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Shirley & Martijn Janssen - WaarBenJij.nu Na regen komt........????? - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Shirley & Martijn Janssen - WaarBenJij.nu

Na regen komt........?????

Door: Martijn & Shirley

Blijf op de hoogte en volg Shirley & Martijn

11 December 2004 | Australië, Airlie Beach

Beste Allemaal,

Na heel veel regen komt.....The Great barrier reef - Airlie Beach. Ja Ja, de weergoden waar ons allesbehalve goedgezind. Bij aankomst in Byron Bay, werden we al verwelkomt door enorme stort- en regenbuien en daar bleef de gehele dag zo doorgaan. Velen hadden ons Byron Bay aanbevolen, vandaar dat wij door wat regendruppels niet wilden opgeven en gewoon een camping hebben gezocht en byron bay hebben bezocht. Helaas wint de aanhouder niet altijd en hebben we (gezien de slechte weersvoorspellingen) 's ochtends toch maar ingepakt en zijn gaan rijden. Sorry voor alle fans van Byron Bay!

Dan maar op weg naar Brisbane, maar onderweg kwamen we onze " vrienden" weer tegen, zoals Jan de Wind / Truus de regen & Piet het Onweer. Snel beraadt in de camper en besloten om Brisbane maar niet te gaan bezoeken in de stromende regen. Doorgereden en even gestopt in Lone Pine Koala Sanctuary, waar je in levende lijve een koala kunt knuffelen!!!!! Zoals je op de foto's kunt zien hebben we dat gedaan. Onze Hero look a Like was zacht, 6 jaar oud en zijn naam was Linus. Erg lief, alleen had deze een zeer apart geurtje op en heb ik de gehele dag nog een koala parfum opgehad.

Vanuit het Koala avontuur naar Maryborough gescheurd (M1- bruce Highway) en daar overnacht, weinig spectaculairs. 's ochtends vertrokken op weg naar Rockhampton en onderweg gestopt in Childers. Erg indrukwekkend memorial bezocht, ter nagedachtenis van 15 omgekomen backpackers (waarvan 2 NL)na een brand in een Hostel. Ja, daar werden we wel even stil van! Om de nare smaak een beetje weg te nemen, hebben we lekker een paar donuts naar binnengeschoven.

De dag ernaar van Rockhampton naar Airlie beach getuft! Een zeer duffe rit en dat werd ook al meerdere malen tegen elkaar gezegd. Even hadden we een juich moment, namelijk we bereikte de 4.000km op de teller! Met dank aan onze chauffeur martijn & Apollo! Maar......het bleef niet duf, niet tijdens onze vakantie, want ook nu weer hebben jullie een primeur. We hadden namelijk bijna een kangaroe mee naar huis genomen. Ongeveer 15km voor onze eindbestemming, zagen we een skippy door het suikerriet rennen/ springen en alvorens ik martijn erop attent kon maken, zag ik deze GIANTISCHE KANGAROE richting weg komen. Van schrik viel ik compleet stil en Martijn had maar 2 gedachten, te weten: planken of remmen???? Remmen was geen optie, want dan hadden we de inhoud van de koelkast in onze nek gehad ( hadden we een eitje kunnen bakken om onze angstige nekjes), of als een gek gaan rijden en hopen dat je dit grote beest niet raakt.

Het werd de optie PLANKEN en op deze manier hebben we onze vriend op 'n haar na ontweken. Martijn noemde deze ervaring adrenaline, ik noem het een regelrechte nachtmerrie! Ondanks het Non Smoking teken in de auto, kon ik van schrik niet meer wachten en dacht ik F... het teken.

Nu zijn we inmiddels 1.5 dag in Airlie beach en het is hier prachtig. Iedereen die Cast Away of Beach heeft gezien, kan zich nu voorstellen waar wij ons bevinden. Een waar paradijsje. Wij zullen donderdag vertrekken richting Cairns, waar we 20 december as. ons vliegtuigje moeten halen en onze auto moeten inleveren.

We houden jullie op de hoogte en dikke kus aan een ieder!

XXXX Shirley & Martijn

• 11 December 2004 - 16:06

Tante Maria:

Wat maken jullie toch allemaal mee, niet te geloven gewoon. Maar ja daar ben je ook voor in Australie. Jammer van al die regen en wind. Maar jullie zeggen zelf al na regen komt zonneschijn dus wachten wij ook op de zonneschijn van jullie. Ik ga nu de mails naar pippy en mippy brengen. Geniet de dikke kus tot horens.

• 11 December 2004 - 18:35

Hummie:

Wat een spanning en sensatie! Een konijn aanrijden is één maar bijna een kangaroe aanrijden is geen lolletje. Maar goed, Martijn is natuurlijk een topcoureur dus is het jullie en het beestje bespaard gebleven. Gelukkig werkt het weer de laatste dagen dus wel mee. Super! Hier gaan we volop richting Kerst. Tussen alle verhuisdozen staat ook de kerstboom en we hebben zelfs een doos met kerstspullen voor Noordwijk. Aan alles wordt gedacht. Toch ernstig last van verhuisstress dus voorlopig (hopelijk) geen verhuizingen meer. De tijd vliegt dus geniet nog even van de komende week. Dikke knuffel van ons!

• 12 December 2004 - 11:47

Wien En Pom:

Hallo Lieverds,

Tja dat waren nog eens 2 leuke dagen in Sydney. We hebben genoten om weer mensen van het thuisfront te zien. De hotelkamer in Tokyo ligt al vast. Leuk om te lezen dat jullie nu ook in Byron, Rockhampton en Arlie zijn geweest. Tinus ben je al bij de miss-wet-t-shirt verkiezingen geweest? Whitsundays zijn in iedergeval paradijs op aarde, niet dan? Heel veel plezier en rem-plank avonturen, tot gauw

• 14 December 2004 - 12:39

Boefje:

Wat ontzettend jammer van die regen zeg.... Maarja het is nu weer een stuk beter vertoeven daar, dus geniet er lekker van! Stoere foto hoor Martijn van die slang! Wilde Shir niet? hahaha Het is hier een gekkenboel, poeh ben blij als het eenmaal kerst is en ik een paar dagen extra vrij ben. Daar moeten jullie natuurlijk nog niet aan denken... gelukkig nog ruim 1,5 week te gaan voor jullie!

Dikke kus

• 14 December 2004 - 14:24

Mam En Pap:

Hallo jullie twee.Wat jaMMER VAN HET SLECHTE WEER. hET ZAL INMIDDELS WEL BETER ZIJN

• 14 December 2004 - 14:36

Ben De Jongh:

Hallo Shirley en Martijn ,
    Ik hoorde van deze site en ben natuurlijk meteen gaan kijken. Heb nu ook een beetje het gevoel daar rond te karren. Leuke verhalen allemaal. Hele veel plezier en ik blijf jullie volgen.
    Hartelijke groet van Ben

• 14 December 2004 - 14:39

Pa En Ma:

Jullie zien maar eens, wij laten het weer aan een ander over. Hoor je het weer van je vader zeggen.Maar in ieder geval hopen zij dat jullie toch zullen genieten ook al valt er regelmatig regen. Het is jammer maar zoals gezegd, er komen ook weer zonnige ddagen. Wij hebben genoeten toen wij in Alfen waren. Dus nog even genieten want nu gaat het snel. Wij zijn wat druk voor de kerst, Boom halen en zorgen dat het gezellig is. Wij wensen jullie nog fijne dagen toe.Dat wens ik ook natuurlijk.Ik ben ben benieuwd naar de foto`s want waar jullie nu zijn ben ik niet geweest.Lieve groetyen vanuit Steijl en Belfeld natuurlijk. doeiiiiiiiiiii???????