Op naar de oostkust...... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Shirley & Martijn Janssen - WaarBenJij.nu Op naar de oostkust...... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Shirley & Martijn Janssen - WaarBenJij.nu

Op naar de oostkust......

Door: Martijn & Shirley

Blijf op de hoogte en volg Shirley & Martijn

07 December 2004 | Australië, Byron Bay

Hoi allemaal,

Het heeft even geduurd, maar dat houdt het spannend! Op het moment dat ik dit typ, is het 7 december en bevinden we ons in Byron Bay. Ik realiseer me nu dat de Sint al reeds bij jullie langs is geweest en daar bergen kadootjes/ snoepgoed heeft achtergelaten! Alle banketstaven, choco kikkers, letters & marsepein die over zijn, kunnen bij deze naar ondergetekende gestuurd/ gedoneerd worden.

Even een update, want in de 6 dagen is er al heel wat gebeurd. Jullie zitten natuurlijk weer met z'n allen te wachten op een primeurtje vanuit het witte busje front? De vorige keer waren jullie getuigen van het verkeersbord nieuws, nu hebben we een nieuwe...te weten: Laat je camera vallen in sydney en ook dan heb je de aandacht die je wilt! Ongelooflijk, een camera die we 1,5 maand geleden hebben aangeschaft kletterde over de boulevard in Sydney Harbour. De groene oplaadbare batterijen rolden gezellig over de boulevard en Janssen erachteraan rennend! Toen het boeltje bij elkaar was geraapt, zagen we dat een klepje niet meer sloot en dus de camera knock out was, geen paniek..... Driessen is op alles voorbereid met haar hele pharmacy aan boord.... drie pleisters op het klepje en hupsakee!

De laatste keer dat we jullie schreven zaten we in Melbourne, op zoek naar al het mooie wat deze stad te bieden heeft. Casino, Crown Winsor hotel, St Patricks Cathedral, parlements gebouw etc. Uiteraard hebben we uiteindelijk ook de Hello Kitty winkel gevonden in China Town. Een winkel waar ik watertandend heb rondgelopen, achter mij ee chinees-vrouwtje die er alles aan deed om mij iets te laten kopen. Op mijn vraag of ze een t-shirt had (carolientje, ben je niet vergeten!?), werd er van alles uit de rekken gehaald, zoals regenjas, pyama, tassen en tenslotte een dekbedovertrek (erg roze, eeeeeeeerg hello kitty..... gek he, martijn zag dit even niet zitten?)

01/12: voordat we vertrokken richting Sydney, ging martijn even gebruik maken van de Chinese kapper op de hoek. Even een schets.... de kapster(een klein chinees vrouwtje, ze zijn toch altijd klein?) was even groot als martijn zittend op de stoel. Na een uurtje freubelen, werd het geheel afgerond met de vraag " You want it messy?" , waarop martijn knikte en mevrouw de kapster als een gek maar haar handjes vol met gel te keer ging om de coupe messy te maken!

Na het hillarische moment bij de kapper zijn we van melbourne naar Lillydale en toen naar Healsville gereden. Onderweg hebben we de Yarra Valley gepasseerd, de mooie wijngebieden/ huizen van deze omgeving. Prachtig gebied! In Healsville hebben we het animal Sanctuary bezocht met alle dieren die Australie ons te bieden heeft! Vooral het reptielenhuis was voor mij killing en voor martijn een absolute must. Stel je voor: Ik (shir) sta buiten het reptielenhuis te wachten en ineens komt martijn naar mij toe rennen met het nieuws dat ik MOET komen, hij kan namelijk met een reuze python op de foto!!! Truus met de camera's erachteraan, met een maag die al drie keer rond is gedraaid. Resultaat..... zie de foto's, oh ja... Martijn heeft het overleefd! Vanuit Mary's ville naar Benalla, waar we hebben overnacht.

02/12: Vanaf Benalla, richting Wolonga (M1) naar Sydney vertrokken -> deze 750 km heeft Martijn in 1 dag gereden. In Horsby overnacht, maar deze camping was te ver bij het centrum vandaan! Kortom: 03/12 's ochtends in de auto en naar een andere camping, in de buurt van Chatswood. 's middags Sydney bekeken... in een woord super! Hadden we al genoemd dat we hier wilden blijven? Sydney staat hoog op het lijstje. Het Opera-house, Harbour-bridge, The Rocks, en Royal Botanic garden zijn fantastisch!!!!

04/12: Naar de blue Mountains gereden, een national park met daarin als een vd hoogtepunten de three sisters. Even voor de echte fans: Vanuit Sydney-> paramatta (M32-weg) via Springwood, wentworth-falls- Leura naar Katoomba (echopoint & Three Sisters). Deze dag was zo ontzettend mooi, ondanks de bussen Jappanners die de fuji-business weer rijk maakten! Maar de dag was nog niet om, ons sinterklaas surprise moest nog komen......SANDER & WIENEKE ontmoeten om 21.30 uur in Sydney. Voor diegene die iets gemist hebben, deze twee schatten zijn al 7 maanden op wereldreis en wij gaan ze in Sydney ontmoeten. Ontzettend vreemd om een date te hebben met vrienden in Sydney....het was dan ook weer als vanouds, alleen een andere omgeving (volgende keer Tokio hebben we afgesproken?!)

4/12-5/12: lekker bijpraten tot de late uurtjes in een kroeg en 's ochtends lekker ontbijten met z'n vieren. Daarna nog enige zaken in Sydney bezocht zoals Hyde park & St Mary Cathedral. 's middags zijn wij vertrokken met onze witte vriend richting New Castle (M1- pacific Highway) en zijn we gestrand in Nelson Bay. Inmiddels staat er ruim 2.500 km op de teller!

6/12: Van Nelson Bay richting Port Maquirie naar Narrawarra (30km vanuit Coffs Harbour) en daar hebben we overnacht op de mooiste camping! De kangaroo kwam ons live tegemoet!

Vanochtend zijn we naar Byron Bay gereden en hier zullen we 2 dgn blijven. Vandaaruit zullen we onze reis voortzetten richting Brisbane.

We houden jullie op de hoogte en hopelijk gaat alles goed met jullie!!!

Dikke kus,

Shirley & Martijn

• 07 December 2004 - 08:10

Tante Maria:

Wat een pracht en praal Leuk Zeg. fijn dat wij weer wat horen, we waren al een beetje ongerust. Je ziet maar wij denken iedere dag wat te vernemen (grapje) Leuke foto`s zeg maar jammer van het fototostel. Leuk ook dat je vrienden ontmoet. Geweldig. Ga lekker verder met genieten. Dikke kus en tot horens.

• 07 December 2004 - 08:18

M&M:

Goedemorgen,

ben net binnen op het werk en als ik jullie verhaal lees baal ik er echt van dat ik hier zit en jullie daar. Waren we nu toch maar mee gegaan met jullie! Wat is het fijn zeg, echt heerlijk dat jullie zo genieten. En leuk dat jullie S&W toch nog ontmoet hebben, wel vreemd inderdaad: een date aan de andere kant van de wereld, gewoon met vrienden van thuis. De foto's zijn weer erg mooi en Martijn staat er stoer op hoor, met de python. Ik zou ook zeven kleuren gescheten hebben, maar van Martijn had ik ook eigenlijk niet anders verwacht. Dus Sydney is the place to be? Leuker dan Melbourne? Zeg, als jullie daar blijven wonen, dan inderdaad wel aan de kant van Nieuw Zeeland. Als wij dan nog eens emigreren naar N-Z, kunnen we elkaar makkelijk opzoeken! Blijf genieten en ben benieuwd naar de volgende verhalen. De site werkt een beetje verslavend. Ik weet dat er pas wat nieuws opstaat als ik een mailtje van jullie ontvang, maar toch blijf ik iedere dag even kijken. Al is het alleen maar om de reacties van anderen te lezen. Echt leuk! Voor nu veel liefs en veel plezier nog.
    Groetjes M&M

• 07 December 2004 - 09:37

Marjolijn:

Geweldig weer om jullie belevenissen te lezen. Geniet ervan want voor je het weet zit je (Shirley) weer bij ons in Utrecht (wat ik wel gezellig vind natuurlijk!) Dikke x

• 07 December 2004 - 10:50

Knutselkabouter:

Ohhh wat klinkt dat allemaal super.... heerlijk om even weg te dromen hier achter de PC... Geniet & heel veel plezier,
    Dikke kus Janneke & Henk

• 07 December 2004 - 11:37

De Buurtjes, Alex, Ingeborg En Danny.:

Hai Shirley en Martijn.
    Inderdaad de Sint is weer vertrokken, op naar de Kerstman. Weer kadootjes.
    Maar eh, wat een gave vakantie hebben jullie zeg. Een eigen huis op wielen, met een super keuken. Ja, Martijn in de zomer komen we op de BBQ bij jullie. Wat ben jij een ster in worstjes braden. Jullie huis staat nog overeind en de glazenwasser is vandaag langs geweest, het staat er weer netjes bij. Ook de achterkant. Ik blijf
    Sherlock Holmes. Verder rest ons jullie nog een fantastische tijd toe te wensen en we kijken af en toe op de site.
    Groetjes van Alex, Ingeborg en Danny

• 07 December 2004 - 11:42

Papa Thom:

Bij zo'n camera leveren ze echt ... een koordje. Toch maar gebruiken of effe kopen.
    Mooi om te lezen dat iedere dag een nieuwe belevenis brengt. En wat fantastisch dat de thuisblijvers zo alles kunnen volgen. Fijn vervolg. Doegie

• 07 December 2004 - 17:52

Hummie:

Super om te lezen en te zien dat alles helemaal geweldig is. Onze favoriete foto tot nu toe is toch echt Crocodile Tijn met de phyton om zijn nek. Stoere blik, misschien leuk om ook mee naar huis te nemen? (de python natuurlijk) Geniet lekker verder, we zijn benieuwd naar het vervolg.

Dikke kus van ons drieen

• 07 December 2004 - 18:55

Annejelle:

Ha Shir en Martijn!!!

Fijn om te horen dat alles zo goed gaat (op een paar 'ongelukjes' na dan)!! En bedankt voor de leuke foto van jullie en die twee andere vakantiegangers, wat een toeval he!!!
    Hier is alles ok, Rik praat nog over Kaasje en Pietje, lief he!!!
    Zo, nog een paar weekjes lekker genieten enne... hou ons op de hoogte he!!!
    Dikke kus van Mark, Annejelle en Rik

• 07 December 2004 - 19:48

Johan,San, Romy & Basje:

Romy is helemaal verliefd op de skippy's, en ze vindt ome Martijn super stoer met die slang om zijn nek!!! 'Ome Thijn moet wel opletten', zei ze, 'want die slang kan je echt kille hoor!!!'
    Hartstikke leuk dat jullie Sander & Wieneke toch nog treffen!

Dikke knuf van ons alle vier.

• 08 December 2004 - 15:14

DE PANNE(N)KOEK:

foto's van Sydney krijg ik erge heimwee van, zeker met dat grijze grauwe weer in NL. Wat 'n gave stad is het....en inderdaad vooral The Opera House, The Rocks, The Harbour Bridge...en nu in Byron Bay. One of my favourites! Hoop dat jullie het leuk hebben...zitten paar fantastische restaurants daar! Have fun! Xm.